Dersin Adı | Açık Kuantum Sistemlerine Giriş |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PHYS 413 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | |||||||||
Dersin Koordinatörü | |||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı açık kuantum sistemleri teorisinin temel matematiksel ve fiziksel özelliklerini öğrencilere tanıtmaktır. Kuantum bilgisayarlarının geliştirilmesinde kritik önemi bulunan açık kuantum sistemleri teorisinin hem genel formalizmi işlenecek hem de özel örnekler tartışılacaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders ve dersin uygulamaları kapsamında yoğunluk matrisi formülasyonu, kuantum master denklemleri, Markovyen master denklemleri, kuantum optiği master denklemi, kuantum eşevresizliği, kuantum mekaniğinde Markovyen olmayan süreçler, iz düşüm operatörü teknikleri, fiziksel modellerde Markovyen olmayan dinamikler ve Jaynes-Cummings modeli konuları işlenecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Açık ve Kapalı Kuantum Sistemleri | The Theory of Open Quantum Systems, Heinz-Peter Breuer and Francesco Petruccione, Oxford (Bölüm 3.1) Final Sınavı |
2 | Yoğunluk Matrisi Formülasyonu | |
3 | Quantum Master Denklemleri | The Theory of Open Quantum Systems, Heinz-Peter Breuer and Francesco Petruccione, Oxford (Bölüm 3.1) Final Sınavı |
4 | Quantum Master Denklemleri | The Theory of Open Quantum Systems, Heinz-Peter Breuer and Francesco Petruccione, Oxford (Bölüm 3.2) |
5 | Markovyen Master Denklemler | The Theory of Open Quantum Systems, Heinz-Peter Breuer and Francesco Petruccione, Oxford (Bölüm 3.3) |
6 | Kuantum Optiği Master Denklemi | The Theory of Open Quantum Systems, Heinz-Peter Breuer and Francesco Petruccione, Oxford (Bölüm 3.4) |
7 | Kuantum Eşevresizliği | The Theory of Open Quantum Systems, Heinz-Peter Breuer and Francesco Petruccione, Oxford (Bölüm 4) |
8 | İşlenen Konuların Genel Tekrarı | |
9 | Markovyen Olmayan Kuantum Süreçleri | The Theory of Open Quantum Systems, Heinz-Peter Breuer and Francesco Petruccione, Oxford (Bölüm 9) |
10 | İz düşüm Operatörü Teknikleri | The Theory of Open Quantum Systems, Heinz-Peter Breuer and Francesco Petruccione, Oxford (Bölüm 9) |
11 | Fiziksel Modellerde Markovyen Olmayan Dinamik | The Theory of Open Quantum Systems, Heinz-Peter Breuer and Francesco Petruccione, Oxford (Bölüm 10) |
12 | Jaynes-Cummings Modeli | The Theory of Open Quantum Systems, Heinz-Peter Breuer and Francesco Petruccione, Oxford (Bölüm 10) |
13 | Markovyen Olmayan Süreçlerin Örnekleri | The Theory of Open Quantum Systems, Heinz-Peter Breuer and Francesco Petruccione, Oxford (Bölüm 10) |
14 | Markovyen Olmama Ölçütleri | |
15 | Dönemin Genel Tekrarı | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | The Theory of Open Quantum Systems, Heinz-Peter Breuer and Francesco Petruccione, Oxford |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Open Quantum Systems, Angel Rivas and Susana F. Huelga, Springer |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 5 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 7 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 24 | |
Toplam | 140 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel ve ileri düzeydeki, fenomonolojik ve uygulamalı fizik kuramlarına hakim olur ve bunları kullanır, | X | ||||
2 | Sorunları tanımlar, analiz eder ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretir, | X | ||||
3 | Fiziğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilme ve modelleme yapar, kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakar ve bunları yeniler, | X | ||||
4 | Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarır, | X | ||||
5 | Fizik alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır, | X | ||||
6 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular, | |||||
7 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur, | |||||
8 | Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlar ve çözümleri taşır, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar, | X | ||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yeniler, kendini geliştirir, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, | X | ||||
10 | Fizik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar ve yürütür, | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Fizik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar, ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır, | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest